Labels

Thursday, February 6, 2014

VITA-LEA vs OBIMIN

Assalamu'alaikum...

Preggy mommy mesti tau kan Obimin tu apa... Kebiasaanya mereka akan diberi obimin oleh klinik atau hospital sebagai supplemen apabila masuk trimester kedua kehamilan. Di dalam Obimin terkandung Vitamin A, Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B6, Vitamin B12, Vitamin C, Vitamin D, Vitamin B3, Vitamin B5, Folic Asid, Iron, Calcium, Copper, Iodine. Apa pula bezanya dengan Vita-lea?


Obimin merupakan vitamin sintetik iaitu vitamin yang dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang ada ciri ciri hampir sama dengan yang terdapat dalam vitamin. walaupun formulanya sama tapi tetap tak sama dengan vitamin semulajadi.

Obimin yang menggunakan bahan pewarna. 
Tak sanggup kan nak bekalkan vitamin pewarna macam ni kat baby kita??

Vita-lea pula merupakan multivitamin & multimineral semulajadi yang mengandungi 28 nutrients yang penting termasuk 12 jenis Vitamin dan 7 jenis galian. Ia juga bebas pewarna, bebas perisa dan bahan pengawet. Lebih selamat dan diyakini untuk ibu dan bayi. 

Note: Info lebih lanjut mengenai Vita-lea, klik sini


Sebelum pilih apa apa supplemen, kita perlu baca dan tau label pada botol tersebut. Bandingkan UNIT vitamin-vitamin pada setiap tablet tu dengan unit RDA (Recommend Dietary Allowance) yang dicadangkan untuk ibu mengandung. 



Antara lainnya:

Eksperimen yang dijalankan ke atas Vita-lea dan Obimin.
Pic credit to vitaminibu

Ini lah hasilnya di dalam perut kita...Vita-lea akan mudah terlarut manakala Obimin sukar larut dan berketul-ketul. Dah tengok perbezaan kan?? So, kenapa pilih yang SINTETIK kalau yang SEMULAJADI dah ada depan mata?? Tepuk dada...tanya selera :))


Facebook: Rozaida Ahmad
SMS/Whatsapp: 012-5610924
email: idahiryns@gmail.com


*Free consultation*
*Affordable Price*
*Business Opportunity with SHAKLEE*


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...