Labels

Monday, December 9, 2013

Apa itu Energy Soy Protein (ESP)?

Assalamu’alaikum….

Kali ni sy nak cerita pasal Energy Soy Protein (ESP)… hot product Shaklee!! Terlaris di pasaran… tak caye?? Boleh di katakan kebanyakan set-set Shaklee akan ada tersenarai ESP ni… Untuk pengetahuan semua… ESP ni xboleh bancuh dgn air panas…sbb nnt sumber protein yg ada di dalam ESP tu akan mati….

Favorite sy…. Mix anmum milk dgn ESP… so bau susu tu akan hilang….mmg dr dlu x lalu nak minum susu… kalau chocolate milk tu gagah la lg nak telan…memandangkan hubby dah beli plain milk…yg amat kuat baut dia… solution utk hilangkan bau susu tu adalah dgn mix dgn ESP… mmg hilang bau susu tu…so…xde masalah nak minum… 
FYI, ESP ni jugak boleh mix dgn juice dan minuman lain spt milo...selain drpd minuman berkafein spt nescafe dan kopi.

OK! Jom tgk apa itu ESP…Energy Soy Protein merupakan makanan tambahan berasaskan kacang soya dan untuk makluman semua, protin soya adalah factor utama dalam penjagaan kesihatan… that’s why la dalam byk-byk set yg ada…boleh dikatakan wajib ada ESP ni…utk kesihatan menyeluruh….Sangat sesuai untuk seisi keluarga tidak kira peringkat umur…tua dan muda.
Di dalam ESP ni terkandung 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia… selain itu, ia juga diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Kandungan Indeks Glisemik (GI) nya yang rendah juga menjadikan ESP ni sgt sesuai kepada pengidap kencing manis. ESP jugak dijamin rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sgt mudah diserap oleh badan kita.



Antara manfaat Energy Soy Protein:-
  • ·         Pelajar dan dewasa: As energy booster…kalau minum pagi2 tu. terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. disamping tu dapat manage berat badan kita.
  • ·         Lelaki: melindungi dari penyakit kanser, jantung dan lain-lain.
  • ·         Ibu mengandung : Kesihatan kandungan yang lebih baik. Memberikan tenaga kerana dpt membantu ibu hamil menahan rasa lapar sehingga ke waktu makan yg rutin. Menyediakan sumber protin di dalam membina placenta dan perkembangan sel tubuh bayi kerana keperluan protin ibu hamil meningkat daripada biasa. Mencantikkan kulit bayi. 
  • ·         Wanita: keanjalan kulit… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).

Berminat dengan sebarang product Shaklee? Boleh hubungi saya:-




Facebook: Rozaida Ahmad
SMS/Whatsapp: 012-5610924
email: idahiryns@gmail.com
*Free consultation*







0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...